پردیس پیشخوان همگام ایرانیان ارایه دهنده خدمات پست مرکزی جمهوری اسلامی ایران می باشد.
تاییدیه کد پستی و ارسال مرسوله به سراسر نقاط کشور در این دفتر انجام می پذیرد.
تاییدیه کد پستی چیست؟
در حال حاضر تاییدیه کد پستی در ادارات و بانک ها ضروری است. یک سوال در اینجا مطرح می شود که تاییدیه کد پستی چیست؟ گواهی کد پستی برای چیست؟
در پاسخ به این سوالات باید گفت که کد پستی ۱۰ رقمی افراد ممکن است با آدرس ثبت نامی آنها متفاوت باشد که این امر باعث مشکلات زیادی می شود. برای حل این مشکلات، شرکتهای پستی امکام استعلام آدرسها را فعال کردهاند که به تاییدیه کد پستی یا گواهی کد پستی معروف است. برخی از دفاتر از تاییدیه پستی استفاده می کنند. برای برخی امور اداری علاوه بر مدارک مورد نیاز باید تاییدیه کد پستی خود را نیز ارائه نمایید.
کاربرد تاییدیه کد پستی چیست؟
در سال های اخیر، استعلام آدرس عمدتاً از طریق کد پستی انجام می شود. متقاضیانی که اقدام به راه اندازی شرکت در سامانه ثبت شرکت و ثبت برند در سایت مرکز مالکیت معنوی و اخذ کارت بازرگانی در سایت اتاق بازرگانی می کنند حتماً با این موضوع مواجه شده اند.
مشکلی که مردم گاهی با آن مواجه می شوند این است که کد پستی ۱۰ رقمی با آدرسی که افراد وارد می کنند متفاوت است. در چنین مواقعی اخذ گواهی یا تاییدیه کدپستی اجتناب ناپذیر است. این گواهی تنها راه اثبات مطابقت کد پستی و آدرس شما با ادارات و مراکز دولتی و خصوصی است.
نحوه اخذ تاییدیه کد پستی
- وارد سایت خدمات الکترونیکی پست به آدرس https://epostcode.post.ir/user/certification شوید.
- به «صدور گواهی کد پستی» بروید و کد پستی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.
(اگر کد پستی خود را نمی دانید، می توانید ابتدا به بخش “یافتن کد پستی خود” بروید و پس از یافتن گواهی کد پستی، روند دریافت آن را ادامه دهید.)
- اگر آدرس نمایش داده شده با آدرس شما مطابقت دارد، روی گزینه “انتقال به درگاه بانک و پرداخت” کلیک کنید.
- پس از پرداخت هزینه می توانید تاییدیه کد پستی دریافت کنید. این گواهی شامل یک بارکد ۲۰ رقمی است که اعتبار را نشان می دهد. فایلهای تاییدیه کد پستی را میتوان به صورت آنلاین برای افراد ارسال کرد و نسخههای چاپ شده را میتوان مستقیماً به سازمانها، دستگاه ها، تشکیلات و موسسات ارائه کرد.
راه دوم مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرار داد با اداره پست است که به راحتی و در کمترین زمان ممکن قابل انجام است.
هزینه دریافت تاییدیه کد پستی
صدور تاییدیه کد پستی یکی از خدمات آنلاین و آفلاین اداره پست است. برای دریافت این گواهی نیازی به مهر پستی نیست، اما هزینه کمی برای این خدمات وجود دارد. هزینه های تأییدیه کد پستی مستقیماً از متقاضیان آنلاین دریافت می شود.
سخن پایانی
در این مقاله به نحوه دریافت آسان گواهی یا تاییدیه کد پستی برای مصارف خانگی و تجاری پرداختیم. با توجه به متن مقاله، بهترین و ارزان ترین راه برای تایید کد پستی از طریق روش آفلاین از طریق سایت است. لطفا سوالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.
سوالات متداول
- برای تاییدیه کد پستی فقط به صورت حضوری باید اقدام کرد؟
خیر – دو روش تاییدیه کدپستی حضوری و غیر حضوری در مقاله کامل توضیح داده شده است.
- هزینه تاییدیه کد پستی چقدر است؟
هزینه تاییدیه کد پستی در حالت غیر حضوری بیشتر از حالت حضوری است.
نحوه آدرس نویسی روی پاکت و بسته های ارسالی و پستی
برای اینکه بسته های شما به بهترین شکل به دست گیرنده برسد باید آدرس فرستنده و گیرنده را به درستی روی بسته بنویسید. البته معمولا روی بسته ها محل نوشتن آدرس روی بسته ها و پاکت ها مشخص است و کار را برای فرستنده ها راحت تر کرده است.
هنگام نوشتن آدرس روی بسته و پاکت ها به این نکات حتما توجه داشته باشید:
- حتما نام فرستنده و گیرنده را در محل مشخص شده روی پاکت و جعبه درج کنید
- شماره تماس فرستنده و هم گیرنده روی بسته ها درج شود
- سعی با خط خوانا بنویسید تا مامور پخش به راحتی و در زمان سریع بسته ها را تحویل دهد
- از نوشتن مشخصات و آدرس با مداد خودداری فرمایید
- ابتدا نام و مشخصات فرستنده را بنویسید سپس نام و مشخصات گیرنده
- در صورتی که مشخصات شما روی کاغذ دیگری چاپ شده آن را به خوبی روی بسته بچسبانید تا در حین روند ارسال از مرسوله جدا نشود.